IPM Essen is een van de meest toonaangevende (tuinbouw)vakbeurzen ter wereld. Meer dan 50.000 bezoekers uit verschillende groenbranches komen ieder jaar opnieuw hier hun kennis uitbreiden. Wat ze zien en leren passen ze direct toe in hun bedrijf. IPM wilde nog meer zichtbaar maken waar bedrijven in de tuinbouw voor staan en vroeg Romeo hiervoor om zijn expertise.
Als creative director ontwikkelde Romeo een unieke presentatieruimte binnen IPM met een compleet eigen identiteit: het Discovery Center.
Een must see binnen IPM, voor bezoekers én pers.
Een must be voor samenwerkende IPM-partners, aangezien het DC zo commercieel inspirerend is dat het extra omzet genereert.
Het DC is de plek waar bezoekers en pers als eerste willen zijn. Dit is waar Romeo nieuwe invalshoeken en concepten brengt, en out of the box presentaties en styling laat zien.
Romeo is jaarlijks verantwoordelijk voor de look and feel, de thema’s en subthema’s en weet die steeds perfect te integreren met de wensen en highlights van de partners en participanten.
Ook op de vloer is hij aanwezig: hij geeft lezingen over de achterliggende ideeën, organiseert verschillende experttours voor bezoekers en brengt belangrijke partijen met elkaar in verbinding.
Het Discovery Center is inmiddels een begrip binnen IPM en een plek waar tussen diverse partijen belangrijke en succesvolle samenwerkingen ontstaan.